Fargepaletten til Edge of Norway er utviklet med mål om å skape en unik, gjenkjennelig og moderne visuell identitet. Hovedfargen er gul, en farge som ofte assosieres med solskinn, glede og optimisme, fargen er valgt for sin evne til å formidle varme og positivitet. Dette passer godt for Edge of Norway, som ønsker å etterlate et positivt og minneverdig inntrykk av både merkevaren og regionen.
Hovedfarge
GUL
Gul er valgt som Edge of Norway´s hovedfarge, gul er en av de mest synlige og lette fargene for øyet å oppfatte, og vil derfor skape oppmerksomhet og fremheve budskapet og merkevaren. Fargen formidler en følelse av energi og positivitet, og skaper en gjenkjennelig og unik visuell identitet.
Fargen skal brukes i alle sammenhenger der profilen brukes, så langt det er mulig.
#fff58f
C:2 M:0 Y:54 K:0
R:255 G:245 B:143
Pantone: 602 CP
Last ned alle i en zip-fil
Sekundærfarger
DYP BLÅ
I tillegg til den primære gul fargen, er det en dyp blåfarge i fargepaletten til Edge of Norway som brukes som en sekundær farge. Gul og blå er komplementærfarger som skaper en god kontrast. Den mørke blåfargen gir en følelse av styrke, eleganse og autoritet som bidrar til å balansere den optimistiske og varme følelsen av den gule fargen. Kombinasjonen av disse to fargene, sammen med den valgte typografien, skaper en sterk, helhetlig og gjenkjennelig visuell identitet.
#1a2339
C:90 M:80 Y:49 K:57
R:26 G:35 B:57
Pantone: 533 C
Last ned alle i en zip-fil